Przejdź do głównej zawartości
Dziś przepis na blok czekoladowy




Oczywiście w ramach decoupage musiałam go przyozdobić owsem:D
Blok czekoladowy

- szklanka cukru ( może być mniej)
- kakao ( im więcej tym lepiej )
- pół szklanki mleka i pół szklanki wody
- kostka masła (ok. 200 g)
- bakalie ( orzechy, rodzynki )
- płatki owsiane
- mleko w proszku ( ok. 400 g)
- herbatniki ( różne przepisy rożna ilość - ok. 300 g)
- folia spożywcza

Rozpuszczamy masło ( mały ogień nie może wrzeć!) z wodą, mlekiem i cukrem. Mieszamy ( wszystko musi się dobrze rozpuścić!) dodajemy kakao. Masę wlałam do dużej miski i dałam jej trochę wystygnąć. Dodałam bakalie, płatki owsiane, mleko w proszku i herbatniki. Ważne, by herbatniki wpierw pokruszyć. Najłatwiej włożyć całe do foliowego worka i zbić wałkiem do ciasta. Mieszamy. Masa będzie twardawa, ciężka. Przekładamy do owiniętej folią spożywczą brytfanki ( keksówka, małe foremki itd). Wciskamy ciasto do formy - jeśli lepi się do rąk moczymy je trochę w wodzie - będzie o wiele łatwiej. Na wierzch rozsypałam płatki owsiane ( przycisnęłam dłonią) i gdzieniegdzie na ukos dodałam całe herbatniki, a potem do lodówki - najlepiej całą noc. Pycha!!!!!!!!!!!
a tak z innej beczki..............
Przyszła paczka! Pierwsza z drewnem!




Piękne? Oczywiście, że tak. Niestety czekam na papier oraz serwetki. Dużo pracy :D

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Masa samoutwardzalna cz. I

Witam postaram się na bardzo prostym przykładzie pokazać, jak używam masy samoutwardzalnej - nazywana również glinką lub masą modelarską.  Jest to prosty sposób do upiększenia prac decoupage, a zarazem coś nowego - sztuka 3D Wpierw przygotowanie narzędzi i masy  Welcom I will try to show you on a -very- easy example how to use modelling material - modeling glay.  It is a simple way to embellish decoupage works , and also something new - the art 3D  Na zdjęciu pokazałam przykładową masę samoutwardzalną, ale na rynku możecie ich spotkać jeszcze parę rodzai -  w tym w kolorze brązowym. Ze względu na prace decoupage kupujemy raczej kolor biały - ale jeszcze spróbuję z brązową.   In the photo I showed an example of mass self-curing , but on the market we can find a few types - including in brown . Due to the work of decoupage we should buy   white glay - but maybe I will try to do something with brown .  Czerwone, plastikowe narzędzia do pra

Deco-kufer

Za oknem deszcz i nie ma gdzie się podziać......cóż może robić kobieta, która nie usiedzi długo na tyłku? Wyjęłam część moich decoupage-owych rzeczy, by sprawdzić co jeszcze chce kupić. Ponumerowałam trochę, by wskazać czego używam - może i Wam się przyda 1 - oczywiście gąbki. akurat tutaj mam gąbki na patyczku, ale ostatnio zakupiłam o wiele przydatniejszą  dużą gąbkę samochodową, którą po prostu dzielę zgodnie z potrzebami na mniejsze kawałki. Polecam sprawdzić rożne gąbki - to instrumenty do tapowania a czasem nakładania kolejnych warstw farby. 2 - oczywiście pędzle! różne kupiłam wiele i małe i duże, różne włosia -tutaj proponuje wybróbować większość. Dla potrzeb deco używam zazwyczaj syntetycznych, ale podobno najlepsze są z włosia zwierząt. 3 - grunt akrylowy (primer) - pokrywa wszelkie tworzywa warstwą, dzięki której będziemy mogli malować powierzchnie, a farba po prostu nie spłynie. Kupuje zawsze o większej pojemności - maluje szczególnie dużo butelek. Gres można mi

Kolczyki sutasz

Kolejne kolczyki wykonane dzięki Pani Ewie Genge (może jakiś link dodam ? Skarby Ewy - Biżuteria sutasz) , wspaniała osoba z wieloma pomysłami...no coś cudownego.  * Facebook